Witamy w świecie Pimpusia!
Zadzwoń do Nas607 031 600

Ramowy plan dnia

RAMOWY PLAN DNIA

6.30
8.30
Przywitanie dziecka przez nauczyciela, swobodne zabawy. Zabawy integracyjne. Wdrażanie dzieci do komunikowania własnych potrzeb i oczekiwań. Poznawanie zasad wspólnej zabawy, nauka sprzątania zabawek po skończonej zabawie. Wyrabianie nawyku miłego żegnania się z rodzicami i witania z rówieśnikami.
8.30
9.00
Przygotowanie do śniadania, śniadanie. Nauka prawidłowego mycia rąk i samodzielnego korzystania z toalety. Wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków i kulturalnego zachowania się przy stole: prawidłowe trzymanie sztućców, utrzymywanie podczas jedzenia prawidłowej postawy ciała.
9.00
11.30
Zabawy integracyjne, edukacyjne, wspólne gry i zabawy muzyczno-ruchowe, plastyczne, zgadywanki, gimnastyka, teatrzyki, przygotowanie do obiadu. Zabawy integracyjne. Poznawanie otoczenia. Ustalenie wspólnie z dziećmi norm i umów dotyczących zasad zachowania się w żłobku. Rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania w grupie. Zachęcanie do wykonywania czynności samoobsługowych.
11.30
12.00
Obiad (I danie) Zachęcanie dzieci do samodzielnego spożywania potraw. Przezwyciężanie uprzedzeń żywieniowych.
12.00
13.30
Odpoczynek, spanie, bajkoterapia, zajęcia wyciszające, przygotowanie do obiadu Odpoczynek popołudniowy, relaksacja fizyczna i psychiczna.
13.30
14.30
Obiad (II danie) Zachęcanie dzieci do samodzielnego spożywania potraw. Wdrażanie do kulturalnego zachowania się podczas posiłków.
14.30
15.00
Swobodna aktywność zabawowa, wyjścia na spacer, gry i zabawy na placu zabaw, spacery, wycieczki. Poznawanie zasad wspólnej zabawy. Badanie właściwości różnych przedmiotów. Porządkowanie wiedzy o życiu ludzi i otaczającym świecie. Zachęcanie dzieci do samodzielnego ubierania się. Rozwijanie sprawności ruchowej. Nauka przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na placu zabaw.
15.00
15.30
Spędzanie czasu w kącikach zabaw, zabawy konstrukcyjne. Zależnie od indywidualnych potrzeb dzieci bawią się lub odpoczywają. Inspirowanie do podejmowania samodzielnej i grupowej aktywności zabawowej. Przygotowanie do podwieczorku.
15.30
16.00
Podwieczorek Wdrażanie do samodzielnego jedzenia z zachowaniem podstawowych zasad samoobsługowych.
16.00
17.30
Zabawy indywidualne, rozchodzenie się do domów. Indywidualne rozwijanie predyspozycji i zainteresowań dzieci, np. poznawanie technik plastycznych, nauka wierszyków, wyliczanek, piosenek itp.