RAMOWY PLAN DNIA
6.30 8.30 |
Przywitanie dziecka przez nauczyciela, swobodne zabawy. | Zabawy integracyjne. Wdrażanie dzieci do komunikowania własnych potrzeb i oczekiwań. Poznawanie zasad wspólnej zabawy, nauka sprzątania zabawek po skończonej zabawie. Wyrabianie nawyku miłego żegnania się z rodzicami i witania z rówieśnikami. |
8.30 9.00 |
Przygotowanie do śniadania, śniadanie. | Nauka prawidłowego mycia rąk i samodzielnego korzystania z toalety. Wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków i kulturalnego zachowania się przy stole: prawidłowe trzymanie sztućców, utrzymywanie podczas jedzenia prawidłowej postawy ciała. |
9.00 11.30 |
Zabawy integracyjne, edukacyjne, wspólne gry i zabawy muzyczno-ruchowe, plastyczne, zgadywanki, gimnastyka, teatrzyki, przygotowanie do obiadu. | Zabawy integracyjne. Poznawanie otoczenia. Ustalenie wspólnie z dziećmi norm i umów dotyczących zasad zachowania się w żłobku. Rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania w grupie. Zachęcanie do wykonywania czynności samoobsługowych. |
11.30 12.00 |
Obiad (I danie) | Zachęcanie dzieci do samodzielnego spożywania potraw. Przezwyciężanie uprzedzeń żywieniowych. |
12.00 13.30 |
Odpoczynek, spanie, bajkoterapia, zajęcia wyciszające, przygotowanie do obiadu | Odpoczynek popołudniowy, relaksacja fizyczna i psychiczna. |
13.30 14.30 |
Obiad (II danie) | Zachęcanie dzieci do samodzielnego spożywania potraw. Wdrażanie do kulturalnego zachowania się podczas posiłków. |
14.30 15.00 |
Swobodna aktywność zabawowa, wyjścia na spacer, gry i zabawy na placu zabaw, spacery, wycieczki. | Poznawanie zasad wspólnej zabawy. Badanie właściwości różnych przedmiotów. Porządkowanie wiedzy o życiu ludzi i otaczającym świecie. Zachęcanie dzieci do samodzielnego ubierania się. Rozwijanie sprawności ruchowej. Nauka przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na placu zabaw. |
15.00 15.30 |
Spędzanie czasu w kącikach zabaw, zabawy konstrukcyjne. | Zależnie od indywidualnych potrzeb dzieci bawią się lub odpoczywają. Inspirowanie do podejmowania samodzielnej i grupowej aktywności zabawowej. Przygotowanie do podwieczorku. |
15.30 16.00 |
Podwieczorek | Wdrażanie do samodzielnego jedzenia z zachowaniem podstawowych zasad samoobsługowych. |
16.00 17.30 |
Zabawy indywidualne, rozchodzenie się do domów. | Indywidualne rozwijanie predyspozycji i zainteresowań dzieci, np. poznawanie technik plastycznych, nauka wierszyków, wyliczanek, piosenek itp. |